A Volánbusz közbeszerzést hirdetett. Menet közben kizárták a székesfehérvári telephelyű Alfa buszt. Úgy nézett ki, ezt is a kínaiak nyerik, még az a hír is felröppent, hogy Magyarországon buszgyárat építenek. Most a Közbeszerzési döntőbizottság visszahelyezte a közbeszerzési eljárásba az Alfa Busz KFT-t.
Örülök neki, hiszen így székesfehérvári munkahelyek menekülnek meg, az Ikarusz legyilkolászása (1999 Széles Gábor & Orbán Viktor) után tovább él Székesfehérváron a buszgyártás.
Ja, majd elfelejtettem, hogy az Alfa busz Volvo alvázakra építi buszait, gondolom a karosszéria elemeket is a Volvo szállítja, gyakorlatilag ez csak egy összeszerelő üzem. (Ilyet az Ikarusz több államban, földrészen is tervezett, részben megvalósított: Kína, Oroszország, USA - lásd NABI....) A cég honlapja: alfabusz.hu/index_hu.html
Majd szomorú lettem. A neten bogarászva kiderült, hogy a Debrecennek szállított Alfa buszok egy része nem itthon készült. A Civis 12-öt (szóló busz) Székesfehérvárott szerelik össze, míg a Civis 18-at (csuklós) újabb karosszériával Wroclav-ban gyártják. www.lastauto.hu/cikk/buszfesztival
Kérdésem lenne, ha megnyeri az Alfa Busz a Volánbusz beszerzést, mekkora arányban fogják Székesfehérváron gyártani a buszokat? Ez számít?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zsurkenyer 2010.01.15. 12:55:17
Kis pontositas:
Az Alfabusz valoban VOLVO alvzra epiti az autobuszait (majdnem kizarolagosan) de ezenkivul a VOLVOtol mas egyebet nem vasarol,maximum potalkatreszt.
Az itt gyartott jarmuvek felepitmenye teljes egeszeben sajat tervezesu,as jelentos reszben hazai gyartasu.
A dabreceni projekt eseteben az Alfabusz a VOLVOval kozosen volt az ITK alvallalkozoja, a 18mes CIVIS kocsik valojaban VOLVO 7700 as tipusok,amiket a VOLVO wroclavi gyaraban epitenek ,a 12 m-es viszont az Alfabuz sajat konstrukcioja. Termeszetesen jelentos hasonlosag van a ket tipus kozott,ez a vevo kifejezett igenye is volt (logisztikai hatter,stb).
Szoval itt Fehervaron nem csak osszeszereles folyik,hanem komplett autobuszgyartas.Az hogy alvazat vesz a ceg,a vilagban egyaltalan nem szokatlan,sajat alvazat mar csak nehany igazan nagy gyarto hasznal )MAM,MERCEDES,VOLVO) a tobbi karosszalo veszi valakitol,es a bodet epiti ra.Ahogy az Alfabusz is.
Szoval,ha megnyeri,ugyanigy fog kinezni a dolog.
Udv
zsurkenyer